Forex Positionshandelsstrategi


4 steg till Forex Position Trading. Position handlare går vanligtvis in och avslutar handel baserat på stora, makroekonomiska teman. En stor del av kapitalet är inte nödvändigt när låg hävstång används. AUD NZD har återhämtat sig från en 8-årig låg och högre priser kan vara Förväntas. När många handlare lockas till Forex-marknaden s 24-timmars handel och snabba rörelser, väljer andra Forex-marknaden för sina långa trender och lyhördhet för viktiga stöd - och motståndsområden. Position Forex-handlare håller vanligtvis sina affärer öppna i månader, veckor och År Denna typ av handel är attraktiv för personer som antingen har begränsade fönster i tid för handel eller personer som vill diversifiera sin handel med både långsiktiga och kortsiktiga handelsstrategier. Dessutom kan positionshandel tillåta en näringsidkare att sova på natten eftersom De behöver inte bebis sitta sin handel Med positionshandel kan en Forex-handlare riskera 200 pips för att kunna göra 1000, 2000 eller 3000 pips För att komma igång i positionshandel, följ bara dessa 4 steg S. Learn Forex AUDNZD Weekly Support och Resistance. Created with Marketscope 2 0. I diagrammet ovan kan du se att AUDNZD har handlat i ett stort 3300 pip-sortiment under de senaste 10 åren. För närvarande har AUDNZD återhämtat sig från en 8-årig Låg Detta lågt i 1 0450-området kunde vara början på en annan 3000 pip-run högre Positiv MACD-avvikelse markerade den första stora körningen högre och vi kan se början av positiv MACD-divergens cirka 8 år innan vi hoppar in i denna position handel finns det några Begrepp som vi måste förstå. Många handlare tror att positionen handel är rike för miljardärhandeln som George Soros eller Warren Buffet på grund av de stora stoppen och whipsawing intraday prisåtgärder. Men med låga hävstång är det första steget. Trots att handlare har så mycket som 400 1 hävstångseffekt är det inte nödvändigt att använda i denna typ av handel Med hjälp av 10 1 eller mindre hävstång kommer det att göra det möjligt för en näringsidkare att stanna längre och stå emot de dagliga fluktuationerna Steg två g Oes hand i hand med steg ett och det är att använda liten positionsstorlek Riskera 1 av ditt handelskonto på en position med hjälp av 250-400 pipstopp med låg hävstång och låg mindre positionsstorlek öppnar dörren för 1 10 och 1 20 risk Att belöna affärer. Det tredje steget är att använda långa tidsramar som varje vecka och månad. Genom att använda dessa tidsramar får en näringsidkare det bredare perspektivet och en mer komplett bild av var priset var och var det skulle kunna gå. Det är lätt att hitta flera - år höga och låga som fungerar som reverseringspunkter på viktiga områden av stöd och motstånd på längre tidsramar. Det fjärde steget är att vara tålmodig och låta marknaden utvecklas för din handelsuppställning Detta är förmodligen det svåraste steget som vi bor i Ett mikrovågsugn samhälle som trivs av omedelbar tillfredsställelse Detta är långt ifrån en snabb rik strategi men långsamma och stabila vinster är möjliga med liten ansträngning .--- Skrivet av Gregory McLeod Trading Instructor. This artikel visade dig hur man identifierar Ify potentiella områden med starkt stöd och motstånd i form av årliga svängningar För att utöka din kunskap, ta denna gratis interaktiva videohandledning på RSI-indikatorn. RSI kan användas med pivot för att ange inträdesnivåer Du kommer att bli ombedd att skriva in gästboken som kommer att ge dig En Universal Access Pass till andra gratis Forex lessons. DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar den globala valutamarknaden. Forex Trading Strategy. Nick s Forex pris Action Strategy. Welcome till den senaste upplagan av min Forex trading strategi Min Forex Handelsstrategi baseras helt på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i Marknadsförhållanden, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på den. Och det är skönheten att handla en Prisaktionsstrategi. Indikatorbaserade strategier är låsta till marknadsförhållandena de skapades för Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast kan prisåtgärder göra det möjligt för dig att Håll din handel enkel. Håll din handel enkel. Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att fortsätta handla enkelt Jag är emot över komplicerad handel. Ju enklare din strategi är, desto effektivare kommer du att vara som en näringsidkare. En av de viktigaste Målet med min prisaktionsstrategi är att hålla mina kartor rena Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex Packing. Mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt För mig att läsa pris action. Trading utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv Vad gör ett rent Forex diagram Ser ut här Här är en bild på min EUR USD 4-timmarschema. Min rena och enkla Forex trading strategi. Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategy. Some trading Strategier är en absolut röra av indikatorer Kolla in bilden nedan, vissa människor faktiskt handla så. En rörig indikatorbaserad Forex strategi. Varför skulle du vilja handla som this. Indicators krävs för denna Trading Strategy. So att handla mitt Forex Trading Strategy Jag använder ingen indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag tycker att data är värdelösa, eftersom de lagrar nuvarande pris. Om du vill vara i nuet och ta hand om vad som händer just nu måste du basera dig På aktuell prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action. Min Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar, vilket är gratis flytande och regelbundet handlas. Det beror på att min metod är baserad på Pris Åtgärd Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading-plattform. Som sagt, föredrar jag personligen att koncentrera mig på några få valutapar vid en gång tycker jag att det är alltför distraherande att försöka Hålla koll på alltför många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EUR USD, USD CAD och AUD USD Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar som de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du hittar inte slumpmässiga hopp om det inte varit någon högt Oväntade nyheter, vilket är ganska sällsynt. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asian session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tider. Pris Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar. Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagliga diagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, som p Atterns är lättare att upptäcka och leda till mer konsekvent vinst. Typer av Price Action Analysis. Primärt använder jag två former av Price Action Analysis. Support och Resistance lines. Candlestick analysis. How att skriva handel med min Forex Trading Strategy. Due till Den senaste ekonomiska osäkerheten och länderna förlorar sina kreditvärderingar etc, valutorna är inte som de normalt skulle ha gjort det här. Det har lett till att jag bara handlar omkastningar. Jag letar efter starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina stöd - och motståndsområden. Indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och anger handeln Jag tar flera affärer varje vecka. Målstrategier Mål och Stopp. Mål Mina mål är i genomsnitt 80 pips Stoppar Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under Olika marknadsförhållanden Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och stoppa Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på den senaste tiden och låga. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara Över eller under de senaste höga eller låga. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsmeddelanden. Jag använder Forex Calendar från att hålla reda på ekonomiska data Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter om stora effekter i Faktum genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst. Banker och andra stora handelsinstitut betalar miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska datautgåvor Dessa gissningar är införda i pris före data Är utsläppt. Om en handel sätter upp formulär före en viktig ekonomisk datafrisättning kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner sig för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort, finns det vanligtvis en anledning. Den enda nyheter jag undviker Är oförutsägbara nyheter eller mycket stora konsekvenser nyheter, här är en snabb lista. Tal av centralbankens ledare eller politiker. Interna kursmeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, den Namn ändrades för en tid sedan till arbetsförändringsrapporten för icke-jordbruksföretag. Du bör också vara säker på viktiga politiska möten som toppmötena G7 och G8. Det senaste toppmötet i G7 i juni 2015 orsakade en hel del oförutsägbara drag i euron. För det mesta , Nyheter kan säkert ignoreras Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att återfalla snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort det innan någon större pressmeddelande. Du kan se, min Forex Trading Strategy är enkel och låter dig göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex valutapar. En Forex Position Trading Strategy. Under de senaste ett och ett halvt år har det varit några bra trender, Mest märkbart korta JPY först och sedan den senaste långa USD-trenden Under dessa förhållanden börjar många handlare undra varför de inte gör sorters branscher där vinnare är kvar att springa i veckor eller månader, samla tusentals pips i Vinst i p Rocess Denna typ av långfristig handel är känd som position trading Traders som används för kortfristiga affärer tenderar att hitta denna typ av handel en stor utmaning Det är synd, för det är oftast den enklaste och mest lönsamma typen av handel som är Tillgänglig för detaljhandeln Forexhandlare Här kommer jag att skissera en strategi med ganska enkla regler som bara använder några indikatorer som du kan använda för att fånga och hålla de starkaste och längsta Forextrenderna.1 Välj valutorna till handel Du måste hitta vilka valutor Har vunnit under de senaste månaderna och som har fallit En bra period att använda för mätning är ca 3 månader och om detta ligger i samma riktning som den långsiktiga trenden som 6 månader är det mycket bra Ett enkelt sätt För att göra detta är en 12-årig RSI och skanna de veckovisa diagrammen för de 28 största valutaparen varje helg Genom att notera vilka valutor som är över eller under 50 i alla eller nästan alla sina par och kors kan du få en uppfattning om vilka par du Bör handla under den kommande veckan Idén är i princip att köpa vad som redan har gått upp, sälja det som redan har gått ner. Det är kontraintuitivt men det fungerar.2 Du borde nu ha mellan ett och fyra valutapar till Handel Du behöver inte försöka handla för många par.3 Sätta upp diagram på D1, H4, H1, M30, M15, M5 och M1 tidsramar Installera 10-tiden RSI, 5-tiden EMA och 10-tiden SMA Du är Ser ut att gå in i affärer i riktning mot trenden när dessa indikatorer stämmer i samma riktning som den här trenden på alla tidsramar under aktiva öppettider. Det betyder att RSI ligger över 50-nivåen för längder eller under den nivån för shorts om de glidande medelvärdena , För de flesta par skulle detta vara från 8:00 till 5:00 London-tid Om båda valutorna är nordamerikanska kan du förlänga detta till 17:00 New York-tid Om båda valutorna är asiatiska, kan du också leta efter handel under Tokyo-sessionen.4 Besluta vad Procentandel av ditt konto riskerar du på eac H handel Vanligtvis är det bäst att riskera mindre än 1 Beräkna det kontanta beloppet du riskerar och dela upp det med den genomsnittliga True Range under de senaste 20 dagarna av det par som du ska handla. Det här är hur mycket du borde riskera per pip. Håll det Konsekvent.5 Gå in i handeln enligt 3 och gör en hård stoppförlust på 20 dagar Genomsnittlig True Range Away från ditt inmatningspris Nu ska du tålmodigt titta och vänta.6 Om handeln rör sig snabbt mot dig med ca 40 pips och visar nej Tecken på att komma tillbaka, avsluta manuellt Om det inte händer, vänta några timmar och kolla igen i slutet av handelsdagen Om handeln visar en förlust vid denna tidpunkt och inte gör ett positivt ljusstickmönster i Önskad riktning och avsluta handeln manuellt.7 Om handeln är till din fördel vid slutet av dagen, vänta sedan och vänta på att återgå till din ingångspunkt Om det inte studsar tillbaka igen inom några timmar med När du når din ingång, avslutar du handeln manuellt.8 Detta bör fortsätta Tills din handel når en vinstnivå dubbel din hårt stopp förlust På den här tiden, flytta stoppet för att bryta jämnt.9 När handeln flyttar mer och mer till din fördel, flytta stoppet upp under stöd eller motstånd i lämplig riktning Av din handel Slutligen kommer du att bli stoppad, men i en bra trend bör handeln göra tusentals eller åtminstone hundratals pips. Du kan anpassa denna strategi lite enligt dina önskemål. Men vad som helst du gör kommer du att förlora det mesta av Handlar och du kommer att gå igenom långa perioder där det inte finns några affärer som är tråkigt eller där varje handel är en förlust eller bryter. Det kommer att bli frustrerande stunder och utmanande perioder. Men du är tvungen att tjäna pengar på lång sikt om du följer Denna typ av handelsstrategi, eftersom den följer de tidlösa principerna för en robust och framgångsrik handel. - Klipp dina förlorade affärer kort. - Låt dina vinnande affärer springa .- Riskera aldrig för mycket på en enda handel. - Stora dina positioner accordi Ng till volatiliteten i vad du handlar .- Handel med trenden. - Oroa dig inte för att fånga det första segmentet av en trend eller dess sista. Det är den del i mitten som är både säker och lönsam nog. Adam är en Forex-näringsidkare som har arbetat inom finansmarknaderna i över 12 år, inklusive 6 år med Merrill Lynch Han är certifierad i fondförvaltningen och investeringsförvaltningen av det brittiska charterinstitutet för värdepappersinvesteringar. Läs mer från Adam i hans fria lektioner på FX Academy. DailyForex kommer inte att hållas ansvarig för förluster eller skador som uppstår till följd av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex brokerrecensioner. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller korrekta och analyser Är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda Valutahandling på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare Som en levererad produkt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapital är i riskfyllnad Innan du beslutar att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och riskappetit. Vi arbetar hårt för att ge dig värdefull information om Alla de mäklare som vi granskar För att kunna erbjuda dig denna kostnadsfria tjänst mottar vi reklamavgifter från mäklare, inklusive några av dem som listas inom våra rankningar och på denna sida. Vi gör vårt yttersta för att alla våra data ska vara upp till - date uppmanar vi dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. Risk ansvarsfriskrivning DailyForex ansvarar inte för förlust eller skada som uppstår till följd av tillit till informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex broker recensioner Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller noggrann, och analyser är författarens åsikter och representerar inte recommen Ommendationer av DailyForex eller dess anställda Valutahandling på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Eftersom en levererad produkt förluster kan överstiga inledande insättningar och kapital är i riskfyllnad Innan du beslutar att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant Överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit Vi arbetar hårt för att erbjuda dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar För att kunna erbjuda dig denna kostnadsfria tjänst får vi annonseringsavgifter från mäklare, inklusive några av de som listas inom Våra rankningar och på denna sida Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är uppdaterade uppmanar vi dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. DailyForex Alla rättigheter reserverade 2006-2017.

Comments

Popular Posts